Ingredi - BAR DJUS

Iværksætteren Daniel har vendt modgang til motivation til at drive BAR DJUS

Efter deltagelse i Løvens Hule, møder Daniel Szylit fra BAR DJUS, iværksætter og opfinder af den revolutionerende isterningepose, Erling Vangedal-Nielsen på 78 år. 

 

Den danske opfinder Erling Vangedal-Nielsen, 78 år, mødte mange grin på sin vej, da han i 1976 stod i sin garage og knoklede med prototypen, af det vi i dag kender som isterningeposen.

 

Erlings historie om en spændende start med modgang, kan Daniel nikke genkendende til. Historien om BAR DJUS starter med en cykelvogn i Københavns gader, som mod alle forventninger, senere udvikler sig til en større forretning med egen produktion.

 

Erling troede på sin ide og fik i 1977 patent på den, efterfulgt af en ordre på 2,4 mio. isterningeposer til Irma. Den ordre var stor nok til, at Erling nu kunne outsource sin produktion til en fabrik der kunne producere poserne for ham. Herefter tog det fart og Erling har sidenhen solgt milliarder af eksemplarer.

 

Og det var ikke kun i Danmark, Erling så et marked. ”I stedet for de isterningemaskiner der var på hotelgangene i USA, som man alligevel også hørte at folk tissede i, lavede jeg en mini version at min isterningepose og tilbød hotellerne, til deres minibarer.”

 

Erlings isterningeposer blev en succes, og han har i dag solgt isterningeposer i Europa, Mellemøsten, Oceanien, Sydafrika og Sydamerika, og er i dag specialist i plastikposer.

Tv: Daniels Szylit 38 år. Th: Erling Vangedal-Nielsen 78 år.

Nye eventyr 

44 år efter lanceringen af den danske opfindelse af isterningposen, kommer de hos BAR DJUS nu med et nyt bud, på et stort dansk eksporteventyr. Under nedlukningen af Danmark i forbindelse med covid-19, stiller Daniel Szylit, 38 år, ejer af BAR DJUS sig foran løverne i Løvens Hule, med sit nye danske bud på isterninger ”Fruitcubes”, under navnet Ingredi – en forkortelse for ingrediens.

 

Fruitcubes er friskpressede, økologiske juiceisterninger, der fås i en bakke med 12 stk. af 1 cl. juice i varianterne lime, citron og ingefær. De udvælger og presser sæsonens bedste citrusfrugter, dobbeltfiltrerer juicen, fryser dem straks efter presning, og opnår derved en holdbarhed på 12 måneder.

 

Fruitcubes er til den private forbruger til lækre cocktails, madlavning, dressinger, smoothie, lemonade mm. og forhandles hos butikker hvor du ellers køber dine dagligvarer.

 

Ideen kom efter at have mærket en stigende efterspørgsel fra cocktailentusiasterne, og hos BAR DJUS skræddersyede derfor et produkt til denne niche. Produkterne vil gøre det nemt for alle, at få en baroplevelse derhjemme.

 

Det bliver ikke til nogen investering fra løverne i programmet, men Erling ser et stort potentiale i virksomheden og deres ide, og kontakter derfor Daniel efter udsendelsen, hvorefter de to iværksættere mødes og udveksler sjove historier og erfaringer om deres sammenlignelige produkter.

 

Erling er fortsat en mand fuld af gode ideer og var ved mødet med Daniel overbevist om, at Fruitcubes fremover skal være at finde i fryseboksen i hans isterningeposer. Om de to iværksættere skal fortsætte rejsen sammen, eller om Fruitcubes fortsat skal være at finde i bakker, vil kun tiden vise.

– /Ritzau/

Bliv gratis medlem af Dansk Iværksætter Forening

Del indlægget

Del på facebook
Del på linkedin
Del på email