CSR-aktivitet kræver en særlig form for kommunikation. Det er rådgivere inden for bæredygtig forretningsføring og CSR-ansvarlige hos store danske virksomheder som JYSK og ALDI enige om. Verdensmål og ansvarlig forretning er kompliceret stof. Men forsøger man at skære hjørner, risikerer man at fremstå utroværdig og måske ende i baljen med SDG- og greenwashing. Hvis historien da ikke bliver overset, fordi positive langsigtede nyheder ikke er journalisters livret. PR for CSR er med andre ord svært at navigere i. Til gengæld er det en stor fornøjelse, når de gode nyheder når ud og får deres fortjente plads i medierne. Den type oplevelser gør mig så glad, at jeg på baggrund af 20 års succesfuld erfaring med kommunikation og PR nu som rådgiver fokuserer på de svære, men gode historier om CSR, verdensmål, NGO’er og så videre. Generelle bureauer ved ofte ikke nok Jeg står ikke alene med oplevelsen af, at formidling af bæredygtighed kan halte både i medier og blandt professionelle formidlere. Det viser en rundspørge blandt en række eksperter på området. ”Jeg ser ofte, at generelle PR-bureauer ikke ved nok til at kunne kommunikere nyheder og cases om bæredygtighed. Groft sagt, så skal mine kunder bruge så meget tid på


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt