Hvis din virksomhed har fået et fodfæste på det danske marked, men du mærker, at væksten er begyndt at flade ud, kan det være på tide at overveje en internationaliseringsstrategi. Derfor skal du tage din virksomhed ud over Danmarks grænser Ens hjemmemarked er lille eller mættet af en selv eller konkurrenter Landet, man ekspanderer til, har mange potentielle kunder, og man kan opnå store fordele ved at være tidligt ude i dette marked. Man vil opnå vækst for at øge indtægter og skære ned på enhedsomkostninger. Man vil hindre lokale aktører i andre lande i at vokse og internationalisere før en selv. Som du ser, er der mange ting, der kan motivere international ekspansion af virksomheder, men for små og mellemstore virksomheder i et land som Danmark vil det typisk være vækst og jagt efter flere kunder, der er de dominerende grunde til at se til udlandet. Med kun 5,7 millioner indbyggere er det begrænset, hvor stor man kan blive i Danmark. Det gælder specielt for virksomheder, som fokuserer på mindre nicher, og selvom dette er en god strategi for mindre virksomheder, kan det være svært at minimere sine omkostninger per solgt enhed, når kundebasen er så lille. Der kan


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt