Af Emil Birkving Ulrichsen På få år har iværksætter Rasmus Kastrup skabt en millionforretning med sine højttalere. Nyt lydmøbel har taget anmelderne med storm, og nu åbner kapital fra garvede investorer op for internationale markeder.  Studenterhuen var kun netop placeret på hovedet, da Rasmus Kastrup investerede hele sin børneopsparing i sin nystartede virksomhed. Han så et hul i markedet for bluetooth-højttalere. Hvor andre lavede små plastickasser, ville han med virksomheden Lemus skabe flot design i læder, børstet stål og stof. Fem år senere har den nu 25-årige Rasmus Kastrup forrentet sin børneopsparing med stor succes.  “Jeg vidste bare, at jeg ville skabe min egen virksomhed. Jeg havde ingen erfaring med design eller at bygge højttalere, så jeg lavede bare noget, jeg selv syntes var pænt. Jeg brugte hele min børneopsparing på at få produceret et parti højttalere, og da de var solgt, købte jeg endnu flere. Sådan rullede virksomheden konstant hurtigere”, fortæller Rasmus Kastrup, der oplevede det helt store gennembrud, da han i 2016 fremviste sine højttalere på en designmesse i Tyskland.  “Vi lagde fra begyndelsen vægt på designet i stedet for at kæmpe om pladsen i Elgiganten og Power. Det gav os frit spil blandt tusindvis af små interiør-


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt