Det at være psykolog er nok ikke umiddelbart noget, som man forbinder med et erhverv, hvor man sælgende eller markedsføre sig selv. Men så alligevel – det giver egentlig god mening, at psykologer naturligvis også skal arbejde for at få kunder – for når psykologer starter op som selvstændige, så er det ofte på lige vilkår, som når selvstændige i andre brancher starter op. Det kræver derfor også, at man kan få kunder eller i psykologtermer, klienter ind. Og de klienter kommer naturligvis ikke altid af sig selv. Derfor er det også nødvendigt, at man igangsætter forskellige initiativer, så man kan arbejde på at synliggøre sig. Et af de første spørgsmål man kan stille sig selv er, hvor ens kunder befinder sig. Altså – hvor de typisk vil finde en henne, når de skal søge efter den ydelse, man tilbyder. For mange virksomheder, inklusiv psykologer vil det typisk være gennem søgemaskiner som Google. Her er der gode muligheder for forskellige annoncering. Det kan både være gennem betalte annoncer, også betegnet Adwords, og så er der søgemaskineoptimering. Hvis man vælger en eller begge af disse, så vil et første skridt også være at få lavet en hjemmeside, der kan henvises til.


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt