Dette er sponsoreret indhold 2010’erne er netop overstået, og der var flere forskellige emner, der virkelig var big business det forgange årti. Det var blandt andet i denne årrække, hvor teknologien tog kvante spring fremad, og smartphone-revolutionen gjorde supercomputeren til allemandseje. Derudover så vi også, hvordan data er blevet vor tids olie, og hvordan det desværre også kan falde i de forkerte hænder. Dog var der en ting, som de mest succesfulde iværksættervirksomheder havde tilfælles i årtiet, der netop er afsluttet. Platformøkonomi var nemlig det hotteste emne indenfor iværksætteri i 2010’erne og mange af de virksomheder, der i dag er fuldt forankret i vores hverdage eksisterede ikke for blot ti år siden. Hvordan kan det så være, at disse virksomheder er så populære, og smadrer derudad med flere hundrede procent vækstrater og millioner af dagligt aktive brugere på deres platforme? Hvorfor er de blevet så store som de er i dag, og hvad er fordele og ulemperne ved disse platforme? Det kigger vi på i denne artikel, hvor vi undersøger, hvorfor platformsøkonomien er big business og ser ud til at blive ved med at boome i 2020’erne. Vi ser på, hvor virksomhederne er startet fra og deres nuværende position på


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt