Forbrugere kommunikerer med virksomheder, som de personligt kommunikerer med hinanden. Tekst er den foretrukne kommunikationskanal, og brugerskaren på apps som Messenger vokser og har flere brugere end sociale-netværk som Facebook. Virksomheder skal tage kommunikation via Messenger til sig og benytte denne form for kommunikation til marketing og support, hvis de vil være med i toppen. I 2019 tangerede brugere af sociale-netværk antallet af brugere af besked-apps. Besked-apps kender vi som WhatsApp, Messenger, Telegram med mere. I 2020 vil der være 2.700.000.000 brugere af besked-apps på verdensplan og tallet stiger og stiger. Hvorfor stiger antallet af brugere på Messenger? Spørger man, hvordan folk helst vil kommunikere med venner, kollegaer eller familie på mobilen, og man beder dem vælge efter kommunikationskanalerne tekst, tale og video, så vælger 50% tekst, 37% foretrækker tale og 4% foretrækker video. Opdeles tallene efter aldersgruppe dannes der et tydeligt billede af trenden. Og det er dét, som man skal optimere efter. 20% i alderen 18-29 år foretrækker tale, som kommunikationskanal. Denne generation ønsker opkald planlagt, og hvis man ringer uanmeldt, så foretrækker de, at man først skriver en besked og spørg “Må jeg ringe?”. Lad os kigge på aldersgruppen i forhold til dem, der har peget på


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt