Af Alexandra Svarre  “Det opsøgende salg er din livline til virkeligheden.”  Det var pointen I en artikel jeg skrev i dette magasin tidligere i år. Pointen var kort og godt, at det opsøgende salg er proaktivt, målrettet og super effektivt ift. at skaffe nye kunder.  Det ved alle. Mange får dog ikke gjort noget ved det. Og så lever vi iværksætterlivet lidt usikkert. Jeg håber derfor, at du har kastet dig over telefonen og er blevet så skarp på dit pitch, at du har fået booket nogle møder.  Nu er tiden kommet. Du skal til at trykke kunden i hånden og igennem det kundemøde, der er afgørende for din succes. Gør du det korrekt, kan du potentielt være på vej over til din største kommende kunde. Men nu ikke noget med at tage afsted, og så ”lige lægge en plan for mødet i bilen mellem Glostrup og Høje Tåstrup, hvor kunden har kontor.” Det har jeg set alt for ofte og det kommer der sjældent en ny kunde ud af. Det succesfulde kundemøde kræver forberedelse. Med 25 års international erfaring i salg, salgstræning og udvikling af sælgere, har jeg udarbejdet 5 punkter, som du aldrig må glemme, når du skal på kundebesøg.     1. Giv værdi! Det handler ikke dig, men om kunden Inden du træder ind i receptionen, skal der ske et mentalt skifte oppe i dit hoved. Kunden er nemlig ligeglad med, at du gerne vil have kunder i din butik. Han har kun fokus på sig selv og sin egen forretning. Så glem alt om omsætning, næste måneds husleje og KPI’er. Fokusér på at bringe værdi til kunden. Spørg dig selv, hvad du kan fortælle, forberede, vise og give af værdi inden for dit forretningsområde, som vil overraske kunden og få ham til at takke dig for din


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind