Når man vælger domæne til sin webshop er det vigtigt at man vælger rigtigt første gang. Det er nemlig mere end svært at skifte domæne efterfølgende, når man først er kommet godt i gang med sin side. Rent teknisk er det ikke svært at skifte et domæne. Det er langt svære at flytte brandværdi, SEO-værdi osv til det nye domæne, og ofte vil der gå en del tabt. Derfor skal du tænke dig godt om, når du vælger dit domæne. Her følger fem råd bør have i baghoved, når du går ud og køber dit domæne 1. Undgå æ, ø å Internettet er ikke bygget til de danske specialkarakterer æ, ø og å, og derfor gør du klogt i at undgå disse, når du vælger domæne. Det bedste vil være at undgå dem helt, men hvis dit firma i forvejen har et æ, ø eller å i sit navn, kan du eventuelt erstatte f.eks. æ med ae i dit domæne. 2. Pas på ikke at låse dig fast i dit domænenavn Du skal tænke fremad, når du køber dit domæne. Det kan godt være at du sælger pander nu, men kunne du finde på at udvide dit sortiment i fremtiden? Hvis du tror at det vil ske, så skal du ikke vælge domænet billige-pander.dk, da det vil virke underligt, hvis du en dag også begynder at sælge gryder. Vælg i stedet et domænenavn, som dækker bredt eller som slet ikke siger noget om det du rent faktisk sælger. Wupti.dk siger jo ikke meget om det de sælger, og de kan derfor sælge alt under det domæne. 3. Vælg et domæne med få stavelser Jo længere dit domænenavn er, jo sværere er det at huske. Vælg derfor et kort domænenavn på maks to stavelser. Det er også det de store brands


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind