Af Stifter og Adm. direktør i DISIE, Anne Katrine H. Larsen, social iværksætter og ejer af Bæredygtig Kommunikation Lasse Alfastsen & CEO i Green Innovation Group A/S, Frederik van Deurs. Bæredygtige forretningsmodeller er kommet for at blive Siden vedtagelsen i 2015 har virksomheders og iværksætteres rolle og betydning i samfundet ændret sig. Alene i løbet af 2019 har den bæredygtige dagsorden for alvor fået fat. Særligt verdensmål 13, klimaindsats, er blevet danskernes foretrukne verdensmål. Et emne flere og flere virksomhedsejere, forbrugere, medarbejdere og investorer har en holdning til. Vi gennemlever i de her år et reelt paradigmeskifte, hvor bæredygtige forretningsmodeller ikke bare er fremtiden; de er i høj grad nutiden. Den traditionelle virksomhed med et ensidigt fokus på profit, uden omtanke for det omkringliggende samfund og miljø, er under hastig afvikling. En virksomhed, der er designet til det 20. århundrede, er dømt til at mislykkes i det 21. århundrede. Iværksættere spiller en vigtig rolle i den grønne omstilling I den grønne omstilling spiller iværksætterne en vigtig rolle. Flere og flere skaber bæredygtige løsninger og leverer produkter, som nutidens kritiske og værdidrevne forbrugere i stigende grad efterspørger, hvad end vi taler klimaindsats, sundhed eller forbrug af mindre plastik. Derfor ser vi


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt