Regnskabsprogrammet BILLY: En iværksættersucces har gjort Toke Kruse økonomisk uafhængig resten af livet

Ni år efter iværksætter Toke Kruse fik ideen til det, der siden er blevet en virksomhed med over 18.000 kunder, er Billy nu blevet solgt til Ageras. Ageras, der gør det muligt for private og virksomheder at indhente tilbud på revision og bogholderi, ser Billy som den spiller på det danske marked for regnskabsplatforme med størst potentiale i udlandet. Virksomheden med 30 ansatte har hjemme i København og udbyder et brugervenligt regnskabsprogram til mindre erhvervsdrivende og selvstændige.  “Det her er et livsomskiftende event, der gør mig helt fri – det kan ikke beskrives med ord”, siger Toke Kruse, der stiftede Billy i 2010 og med handlen er blevet økonomisk uafhængig for resten af livet.

WEDBOX – Den nyeste måde at forevige dine minder fra brylluppet

Ideen til at erstatte engangskameraerne på bordene med en app, så man på en smartere måde kan samle billeder fra gæsterne til bryllupsfesten, var det, der startede det hele for Wedbox.

200.000 europæiske brudepar vil i år bruge Wedbox til at planlægge og fotografere ved deres bryllup. Og med en investering på 9 millioner kroner vil det aarhusianske startup sætte sig tungt på markedet i hele Europa. Wedbox er allerede den største spiller inden for bryllups-apps i Europa, og takket være en massiv brugertilvækst, ser forspringet ikke ud til at svinde lige foreløbigt.

FLINK – Brugervenlig beskedapp tager kampen op mod ensomhed blandt ældre

Gængse kommunikations-apps, som Facebook Messenger og WhatsApp, har et hav af funktioner og kan være svære for mange ældre at bruge, fordi de er udviklet af unge til unge. Men tre aarhusianske iværksættere har nu sat sig for at gøre det nemt for ældre at blive en del af det digitale fællesskab. Med sit ældrevenlige design gør den nye app, FLINK, det nu helt simpelt for ældre at dele øjeblikke med talebeskeder, billeder og video, så de nemmere kan holde daglig kontakt til venner og familie og imødegå ensomheden, som kan fylde meget hos ældre. “Håbet er at kunne gøre digitale fællesskaber tilgængelige for alle ældre, uanset deres teknologiniveau, og på den måde bidrage til, at flere ældre får et bedre socialt liv. Vi ved, at det har stor betydning for deres værdighed, trivsel og sundhed. 

SALESFORCE – Balance mellem arbejde og fritid gennem effektivisering af arbejdstiden

Salesforce er for nyligt kåret som “#1 Best Workplace in Europe”, men tager også en stor interesse i hvordan teknologi og uddannelse kan bidrage til at skabe balance hos sin omverden og sit kundegrundlag. 

Salesforce vil bidrage til at skabe en sundere balance via ny teknologi og digital transformation. Drømmen om en bedre balance lider ofte skibbrud på grund af tidspres. Små virksomheder taber tid gennem ineffektive kundeservice-processer og særligt kundeservice ses af SMB-ejere som en særlig stor tidsbyrde – men de forstår også, hvor vigtigt det er for at skabe succes. Af de teknologier, der står til deres rådighed, skiller især procesautomatisering sig ud som den klare favorit i kampen for at finde mere tid. Automatisering er den mest attraktive for små virksomheder og giver en klar indikation af en pragmatisk præference for modne, intelligent outsourcede værktøjer og cloud-baserede platforme, snarere end hastværk med at inddrage nyere, men mindre velprøvede teknologier som f.eks. blockchain. 

LUNARWAY – Ny satsning med million-investering i ryggen tager kampen op mod de etablerede banker

Danske Lunar Way, den storsatsende udfordrer til de etablerede banker, får nu nye finansielle muskler at spille med. Lunar Ways produkt består af en mobilapp og forskellige kontokort, som samarbejdspartnerne udsteder, da betalingsselskabet ikke selv har en banklicens. Det betyder dog ikke, at kunderne er bundet til disse banker, for hele pointen er, at de gennem appen opnår en enkel og effektiv adgang til alle mulige finansprodukter og kan sammensætte deres egen bank hver især ved at håndplukke det bedste fra markedet. Til gengæld opererer portalen med tilkøb og abonnementsordninger over for brugerne samt med en formidlingsbetaling over for de bagvedliggende banker.