Virksomheden Blue Lobster, der er skabt af Nima Tisdall og Christine Hebert, kobler små fiskere tættere sammen med danske forbrugere via en app. En slags tinder for fisk er det blevet kaldt. Blue Lobster er på alles læber, nylige vindere af  iværksætterkonkurrencen Venture Cup, og fremhævet af Barack Obama som unge nytænkere, der kan være inspiration for resten af verden.  Af Alex Randrup De hviler ikke på laurbærene i virksomheden Blue Lobster. På under et år er de gået fra etablering til at blive rost, udvalgt og trukket frem som et globalt forbillede af den tidligere amerikanske præsident Barack Obama. Endda udvalgt blandt hundredvis af unge talentfulde nytænkere og iværksættere fra hele Europa. Nogle mennesker brænder bare for at gøre en forskel. De jager den gode idé. Fordi de ikke kan lade være. Ofte oplever mange, at den gode idé ikke bare dumper ned fra himlen. Derfor må man gå systematisk til værks og udvikle grundideen i samarbejde med andre, og fra starten stille sig selv de vigtige spørgsmål. Det kræver research, research og atter research. Og det er netop, hvad Blue Lobster er et eksempel på. De to stiftere lavede grundig research, før de foretog sig springet ud i


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt