Der er et kæmpe marked for e-handel, hvorfor mange iværksættere også drømmer om at drive en succesfuld webshop, men det kan være hårdt. Der er efterhånden meget høje indgangsbarriere i de fleste brancher, da der er rigtig mange om buddet, hvilket øger intensiteten og stiller tårnhøje krav til både kapital, men også markedsføring, indkøb og logistik.

Særligt i skønhed, mode og elektronik brancherne er der rigtige mange spillere både store såvel som små, og her kan det være svært at konkurrere med de virksomheder, der nyder godt af deres stordriftsfordele.

Batteribyen der har været en stor aktør i over et årti inden for deres niche, valgte netop at bygge en webshop inden for en mindre sexet branche end f.eks. almindelig elektronik udstyr. Dengang var det et uberørt marked, hvor der stort set ingen konkurrence var, men samtidig et stort behov for batterier af alle afskygninger. Selvom der de seneste par år er dukket flere webshops op som sælger både batterier, lygter, kabler og diverse elektronik tilbehør, så har Batteribyen stadig et solidt fodfæste.

Når man starter en webshop, er det vigtigt, at man har is i maven og er tålmodig. Markedsføring og branding tager tid og i en digital tidsalder med meget støj og intensiv konkurrence, så bliver det kun sværere at skille sig ud blandt mængden. Med høje kapitalkrav er det også svært at tilbyde et stort udvalg af produkter fra start, da det kræver et stort varelager.
I dag kan du købe over 14.000 forskellige produkter på Batteribyen.dk, som er alt inden for tilbehør til dine elektroniske apparater og enheder. Blandt deres brede sortiment finder du både powerbanks til når du er på farten eller klassiske alkaline batterier til fjernbetjeningen. Derudover kan du finde større batterier til f.eks. din bil, båd, motorcykel eller sågar havetraktor. Med tiden har de også fået et stort udvalg af kabler og opladere til både bil, computere eller mobiltelefoner. Desuden er deres pandelamper også meget blevet meget populære både til privatpersoner og virksomheder. Pandelygter kan bruges til mange formål, hvad enten det er fritidsløb eller i et fagligt øjemed.

Selvom man måske har succes med sin danske webshop, så bør man stadig være varsom med at udvide til andre lande for hurtigt, da det en ekspansion kan være meget omfattende. Udover ressourcer i form af tid og penge, så kan der også være både sprogbarriere og kulturforskelle, som gør det svært at finde et fodfæste. I både Sverige og Norge er der f.eks. en anden kultur i forhold til betaling, hvor fakturabetaling er den mest udbredte betalingsløsning, hvorimod i Danmark er det sjældent set. Der kan også være andre forventninger til pris, levering og returnering, som man bør være opmærksom på.

Det tog derfor også mange år før Batteribyen valgte at udvide deres webshop til både Norge og senest Sverige her i 2019. I dag har de webshops i flere lande, hvor de sælger deres 14.000 produkter.