Mange produkter fungerer allerede rigtig godt i udlandet… Men hvordan får man integreret dette produkt i det danske markede, og hvordan skaber man et behov hos forbrugerne? Det vil jeg gerne give et lille skriv om her.

Jeg har i en årrække forhandlet Geberit Aquaclean (douchetoiletter) gennem min webshop. Geberit Aquaclean er et toilet, som både har et super lækkert design, men samtidig fungerer som et bidét efter toiletbesøg. Særligt i udlandet har dette været et fast inventar på toiletter, da dette faktisk repræsenterer et højt hygiejneniveau… Men hvorfor er det ikke blevet mere in i Danmark? Måske fordi at mange mennesker finder et sådant toilet en smule grænseoverskridende… Derfor har jeg været meget fokuseret på at sælge produktet ud fra det perspektiv der omhandler, at opnå højere hygiejne i hjemmet. Man kan finde mange informationer om bakterier efter et toiletbesøg, og derfor er det vigtigt at kommunikere, hvordan netop du kan fjerne dette problem med det produkt du ønsker at købe. Derfor – identificer et problem – og sælg løsningen! Dækker dit produkt ikke et behov som sådan, bør du nok overveje om du skal finde et andet produkt at sælge. Ellers kan det ihvertfald være op ad bakke!

Håber artiklen har givet stof til omtanke!