I de seneste år er der sket en ændring i online handel. Flere og flere forbrugere er nemlig begyndt at handle online over mobilen. Derfor er det vigtigere end nogensinde før, at I ikke blot arbejder med konverteringsoptimering – men at I også arbejder med konverteringsoptimering på mobilerne. Hvis du vil have hjælp til at komme sikkert fra start med konverteringsoptimering til mobiler, kan du læse Kursusfabrikkens guide her: Konverteringsoptimering til mobiler Hvad du ikke skal gøre Hvis du ikke tidligere har arbejdet med konverteringsoptimering, kan det måske føles som en stor mundfuld. Der er nemlig utallige muligheder for, hvordan du kan optimere og sætte ind. Det kan f.eks. være gennem et nyt design, ændring af funktionalitet, interne links, implementering af knapper osv. Det vigtigste er, at du gør det så nemt for de besøgende som overhovedet muligt. Når du arbejder med konverteringsoptimering, er der en række klassiske fejl, du skal undgå. 1 Uklar navigation: Besøgende skal altid kunne finde rundt på din hjemmeside uden problemer. 2 Uklart formål: Det skal altid være tydeligt for de besøgende, hvad du vil have dem til at gøre. Sørg for at have “Køb her”, “Bestil her” eller “Kontakt os”-knapper alle de steder, hvor det giver mening. 3 For meget tekst: Slet al overflødig tekst. Besøgende gider ikke at læse det, og det kan i værste fald skræmme dem væk. 4 Kompliceret købsproces: Sørg for at gøre dine besøgendes vej frem mod et køb så let og overskuelig som mulig. Besøgende skal altid have mulighed for at handle uden at oprette en konto. 5 Fokus på forsideoptimering: Det er langt fra alle besøgende, der lander på din forside. Du skal altid optimere samtlige undersider på din hjemmeside. 6 Forkert destinationsside: Du må aldrig sende besøgende hen til sider, de ikke forventer. Det skaber irritation og frafald. 7 For meget grafik og animation: Selvom du måske synes, det ser godt ud, kan det give et useriøst udtryk og resultere i store frafald.


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind