For mange iværksættere er internettet det foretrukne medie at markedsføre deres virksomhed på. Her er der et væld af muligheder, der spænder bredt fra søgemaskiner til sociale medier, og er man dygtig, er der mulighed for at få en masse relevant trafik til sin side, som man efterfølgende kan konvertere til kunder eller leads.

Selvom internettet er fyldt med muligheder, så kan det være svært at differentiere sig på de forskellige kanaler. Dine konkurrenter ønsker naturligvis også at indgå i en dialog med den potentielle kunde, og når I optræder side om side i Google, intensiveres konkurrencen.

Med reklameartikler kan du differentiere dig

Reklameartikler har blandt mange af nutidens iværksættere et støvet ry. Det er sådan noget, man får kastet i nakken, hvis man forvilder sig ud på Ferie For Alle-messen i Herning. Sådan behøver det dog ikke nødvendigvis at være. Reklameartikler er meget mere end bare billige kuglepenne, som man har en skuffe fyldt med på kontoret, og gør du det rigtigt, er det en oplagt måde at differentiere dig fra konkurrenterne på, og sikre at du forbliver i top of mind af både nuværende og potentielle kunder.

I dag kan du få reklameartikler, der passer til og aktivt støtter op omkring dit brand. Er du tømrer kan du få lavet tommestokke eller målebånd med logo. Er du bådforhandler kan du få lavet nøgleringe, der har en flyder som vedhæng.

Arbejder du i nattelivet, kan oplukkere eller ølbrikker være det helt rigtige. Hvis du er lidt kreativ, og gør dig nogle tanker, inden du bestiller de første, de bedste keyhangers med tryk, får du således reklameartikler, der passer til din virksomhed og målgruppe.

Det handler altså om at få lavet reklameartikler, der har en funktionalitet, som modtagerne kan bruge. Om det er tommestokke til gør-det-selv-folket eller USB-nøgler til studerende, så udfylder de et reelt behov, der gør, at man får brugt reklameartiklen i sin hverdag. At få brugt reklameartiklen er lig med synlighed til dig som iværksætter.

Så langt så godt

Hvis du vil undgå, at dine nye, flotte reklameartikler ender i en mørk skuffe et vilkårligt sted på hjemmekontoret hos kontoret, så kræver det dog, at du gør dig nogle yderligere overvejelser, inden du bestiller. Foruden at reklameartiklen skal have en kobling til din virksomhed, så skal den også være funktionel, således at modtagerne benytter sig af den.

Dernæst kan det være en idé ikke at plastre din reklameartikel ind i reklamer. Det kan lyde selvmodsigende, men de fleste af os ønsker at være omvandrende reklamesøjler for en virksomhed, som ikke er drevet af en, vi kender. Når det så er sagt, så skal din reklameartikel naturligvis opfylde det formål, som den er sat i verden for. Det er en balancegang, hvor du sikrer, at du får synlighed for dine penge, og samtidig sikrer, at modtageren reelt vil bruge din give-away.

I føromtalte eksempel med keyhangers, kan du fx nøjes med at få trykt et diskret logo på nederste stykke af nøglesnoren, fremfor at have 4 gentagelser af dit logo på hver side af den. Dette kan også sikre dig, at dine keyhangers bliver billigere, da der ikke skal trykkes så meget på dem.