Efter succesfulde år som SEM-ekspert hos førende danske digitale marketingsvirksomheder tog Andreas Lang springet. Han blev selvstændig og starterede search bureauet Search Partners.

Som iværksætter skal der helst ny og skelsættende viden til, før man får succes. Og skal man indkredse den viden i forhold til Andreas, kan man blandt andet nævne komprimeret ekspertise, solid erfaring, perfektionisme og ikke mindst lysten til at give sine kunder et marketingspark, de virkelig kan mærke på bundlinjen.

– Gør kunderne synlige på nettet

Men hvilken forskel gør et search bureau for din virksomhed, og hvad er det overhovedet?

”Vi arbejder med at gøre vores kunder synlige på nettet, og nettet er som bekendt primært Google, YouTube og de sociale medier,” fortæller Andreas og fortsætter: ”På Google og andre steder er det ekstremt vigtigt at ligge blandt de forreste i søgeresultaterne, for ellers bliver man ikke set af forbrugerne. Og det er lige præcis dét, vi kan hjælpe vores kunder med. Uden at blive for teknisk kan det ske på to måder: dels ved, at vi sørger for, at Google selv vurderer pågældende virksomhed positivt og derfor placerer den langt fremme, dels ved, at vi sørger for, at den pågældende virksomhed kommer til at ligge i toppen af Googles søgeresultater via betalte annoncer.

– Søgemaskineeksperter, der kan tale dansk

Der er masser af komplicerede knapper at dreje på, når man skal påvirke Google. Både med hensyn til de søgeresultater, hvor Google selv finder og vurderer virksomheden, og de søgeresultater, hvor en virksomhed betaler Search Partners for at få sine annoncer langt frem på Googles sider.

Det er nemlig sådan, at jo bedre Google selv synes om en virksomhed, der gerne vil frem og opad i søgeresultaterne, jo billigere bliver det at benytte de betalte annoncer. Det udnytter Search Partners selvfølgelig og tilbyder derfor deres kunder de bedste betingelser og den største impact på deres forretning.

Som nystartet bureau har Search Partners naturligvis store mål for de kommende år, og der er allerede to håndfulde gode kunder i porteføljen. Ifølge Andreas Lang skyldes det for en stor dels vedkommende, at Search Partners ikke har deciderede sælgere ansat, men udelukkende specialister.

Search Partners SEM-eksperter har evnen til at forstå kundens forretning og kan samtidig forklare deres markedsstrategier i ægte og ukunstlet øjenhøjde. Og det vigtigste er, at det virker! Alle ved, at det koster penge at få nye kunder, men jeg vil garantere, at vores arbejde kan mærkes på bundlinjen hos vores samarbejdspartnere,” afslutter Andreas.