Når man skal lave en digital marketing strategi er det vigtigt at holde sig for øje hvad målet med kampagnen, løbetiden, budgettet og ikke mindst målgruppen. Der er mange måder at gøre det på og ikke kun én rigtig, men i dette post vil jeg gennemgå nogle aktuelle råd som mange mindre virksomheder kan gøre brug af for at øge deres omsætning igennem social medier, søgemaskineoptimering mm. Facebook ses dagligt af mere end 936 mio. brugere (apr. 2018) – det er mere end 10.000 hvert sekund! I Europa er der 335 mio. daglige brugere, 467 mio. hver måned (apr. 2018). Så ikke overraskende har dette medie en stor betydning for virksomheder, der ønsker at markedsføre sine produkter/services via de sociale medier. Udfordringen er, at det er rigtig svært at komme igennem med sine budskaber. Der uploades mere end 3 mio. posts – hvert minut! Som marketer er det derfor essentielt at vide, hvordan du bedst anvender Facebook, Instagram, Linkedin eller Snapchat i din markedsføring. 1. Brug Facebook Facebook er et fantastisk værktøj til at fange personer i din målgruppe, og da størstedelen af befolkningen i Danmark og Europe er på Facebook, både virksomheder som privatpersoner, burde der være god mulighed for at din målgruppe også var at fange. 2. Vær mere visuel i dit content Adskillige studier viser at “visual appealing” content performer bedre. Det er logik for burhøns, men idéen er at skabe noget unikt indhold som er interessant for din målgruppe igennem video, billeder, infografikker mm. 3. Benyt content marketing Content marketing er alpha og omega som en del af en stærk digital medie strategy. Det vil ligedes være med til at forbedre din SEO på den lange bane 4. Lav retargeting Hvis du ikke laver retargeting går du glip af en vanvittig indtjeningskilde. Retargeting beviser om og om igen at det er en af de mest profitable PPC kampagner man kan lave både på social medier, Google osv. Hvis du har problemer med dette så kontakt et marketing bureau der kan hjælpe dig, evt https://prymadigitalmarketing.com eller https://artefact.com 5. Split test dine annoncer Split-test er en effektiv måde at teste nye annoncer, kreativer og målgrupper af på. Du kan herved hurtigt finde ud af hvilke kreativer og målgrupper der virker og hvilke der ikke gør. 6. Brug Instagram Instagram er en logisk overbygning på Facebook, da det er samme platform du som virksomhed arbejder med, grundet samme ejerskab, og derved benyttes på samme måde. Her er ligeså mange muligheder som Facebook. 7. Brug Snapchat Det er primært brugt af det yngre segment, men kan bestemt give stærke resultater, hvis man formår at optimere sine kampagner og lave en stærk marketing funnel der hænger sammen med resten af ens social media. 8. Monitorering og rapportering Mange virksomheder formå ikke at måle og justere samt optimere deres kampagner tilstrækkeligt på baggrund af den data de indsamler. Kontakt et marketing bureau der kan hjælpe jer, så i får mest mulig ud af jeres data.


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind