Den ydmyge tilgang til salg

Ydmyghed er sandsynligvis en af de mindst værdsætte egenskaber i erhvervslivet, specielt inden for verdenen af salg og marketing. Gennem årene har tusindvis af salgsguruer, foredragsholdere og coaches insisteret på, at nøglen til succes i salg handler om at være selvsikker, aggressiv og entusiastisk. At salg handler om energisk handlekraft, kampgejst og at blive ved og ved med at give den gas til den sidste aftale er i hus.

Men evnen til at være ydmyg har en række fordele, som vi alle kan gøre brug af. Både som forretningsmenneske og som aktører i en salgssituation. Det kan faktisk være vanskeligt at lukke de helt store og succesfulde salg, uden at gøre brug af en god portion ydmyghed. Men hvad vil det egentlig sige at være ydmyg – og hvordan kan man bruge ydmyghed i salg?

Det største problem ved ordet ”ydmyg”, er at vi på dansk ofte misforstår ordets betydning. Vi tror nemlig at det refererer til at ”underkaste …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri.

Du får Danmarks førende startup-medie, Iværksætteren, hvor du får eksklusiv indsigt i spændende danske startups og deres innovative forretninger, invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag

 

Når opretter dig som gratis medlem af Dansk Iværksætter Forening, giver du samtykke til:

  1. At vi opbevarer dine oplysninger på en sikker database.
  2. At vi må sende dig et ugentligt nyhedsbrev, som du altid kan afmelde igen.