Når man opsøger en psykolog, er det nok de færreste, som forbinder psykologen med en, som samtidig skal være forretningsorienteret. At være selvstændig i psykologbranchen er dog mindst lige så konkurrencepræget som i så mange andre brancher. Ikke desto mindre så har psykolog Emil Rask løftet opgaven med at skille sig ud fra mængden. Der skal nogle klare valg og overvejelser til for at skille sig ud. De valg har Emil Rask truffet. I sine to år som selvstændig psykolog har Emil Rask sporet sig ind på en helt specifik niche. Han slår på at være en børnepsykolog i Aarhus med særlig viden om angst. Og han gør meget ud af at møde sine klienter i øjenhøjde. Det er et valg, som for ham har været det helt rette. Hvordan det hele startede: Allerede under sin studietid på Aarhus Universitet havde Emil Rask ry for, at være god til angstbehandling. I et af hans studiejobs med børn og unge blev han den, som alle de svære angsttilfælde blev sendt til. Det står stadig klart for ham, hvordan chefen udtalte: “Vi kan jo ikke sende alle tilfælde med angst til dig. De andre skal jo også have noget at lave”. Det var derfor også et naturligt valg, at han skulle arbejde med børn og unges angst. At være niche-fokuseret har haft mange fordele: Emil Rask fortæller: “I starten tænkte jeg at jeg ville det hele, men jeg har fundet ud af, at det er en fordel for mig med et meget specifikt fokus”. Nogle af de fordele Emil ser er: 1. Man kan kommunikere mere tydeligt til potentielle klienter. Eksempelvis ift. de udfordringer, ønsker og mål som målgruppen ofte har. 2. Det bliver lettere for kunder at forstå, hvad ens spidskompetencer er. Det bliver dermed også mere tydeligt, hvordan de kan


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind