Når din virksomhed når en hvis størrelse, bliver udgifterne til at printe hurtigt større. Hvis du ikke passer på, kan du hurtigt komme til at bruge et anseeligt beløb på at printe.

1. Køb din egen printer.
Det kan være fristende at falde i et tilbud på at lease en printer. Pas dog på med det. Du kommer hurtigt til at have en fast høj udgift på en service aftale, lige meget om du printer eller ej. Hvis du til gengæld begynder at printe meget, vil der derimod komme en ekstra afgift, da der kun indgår en vist antal print i prisen. Vi anbefaler derimod at købe en laserprinter, som er billigere i drift.

2. Køb kompatible toner.
Mange printere bliver fra producenterne solgt med tab, med en forventning om at tjene pengene hjem på dyre originale tonere. Man kan i stedet vælge at købe hos en side som BilligToner.dk, som har et stort udvalg af kompatible tonere. Kompatible tonere har det samme indhold, men kommer ikke i en kasse med et officielt logo på. Ved at købe kompatibelt kan man hurtigt spare op mod 80%.

3. Overvej kun at printe i sort/hvid.
Mange firmaer vælger at købe en super god farveprinter. I praksis viser det sig dog, at de fleste firmaer ikke har brug for at printe i farve, da firmaprintere primært bliver brugt til at printe dokumenter, som i sagens natur er i sort og hvid. Farvefunktionerne viser sig oftest primært at blive brugt af medarbejdere til fritistsysler.