For 26 år siden slog en af verdens mest kendte skodesignere, Christian Louboutin, dørene op til sin første lille butik i Paris. Sidenhen har Louboutins stiletter med den karakteristiske røde sål fascineret kvinder verden over. Men selvom Louboutins høje stilethæle bliver tilbedt af millioner af fans, står virksomheden over for et stort varemærkeproblem, som kan få enorme konsekvenser for brandet.

Udover et slående design er Louboutin-stiletterne meget karakteristiske takket være den pulserende røde farve, der findes på alle brandets stilet-såler. I virksomhedens øjne er den røde detalje et helt afgørende element i designet og dermed i virksomhedens brand, og skoproducenten var derfor lynhurtig til at række ud til EU-Domstolen, da det viste sig, at den hollandske forhandler Van Haren var begyndt at sælge højhælede sko med lignende røde såler.

Men i februar i år tog sagen en drejning, og blev meget mere kompliceret end Louboutin kunne have forudset. …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri.

Du får Danmarks førende startup-medie, Iværksætteren, hvor du får eksklusiv indsigt i spændende danske startups og deres innovative forretninger, invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag

 

Når opretter dig som gratis medlem af Dansk Iværksætter Forening, giver du samtykke til:

  1. At vi opbevarer dine oplysninger på en sikker database.
  2. At vi må sende dig et ugentligt nyhedsbrev, som du altid kan afmelde igen.