En af de store fejltagelser jeg gjorde, da jeg startede min første virksomhed, var ikke at teste ideen ordentligt. Derfor brugte jeg et år på at udvikle noget, som kunderne ikke mente gav værdi nok til, at de ville købe det.

Det er imidlertid fejl, jeg ser mange førstegangs iværksættere begå. Derfor vil jeg nu fortælle, hvordan jeg anvendte pretotyping til at teste kundernes interessegrad i mit nye start-up Nordlig.

Pretotyping går ud på, at du laver en facade af dit produkt, og herefter lader mulige kunder se og røre ved det. Ultimativt vil være, hvis kunderne tror, at de kan købe produktet, og dermed gør forsøget. Sker det ved du, at kunderne er villige til at købe dit produkt, allerede inden har du kastet penge efter at udvikle det.

Nordlig laver indretningsløsninger til private. Det ny er, at det hele foregår online. Derfor satte vi en Wix hjemmeside op, som kort fortalte hvad løsningen gik up på, sammen med en call …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri.

Du får Danmarks førende startup-medie, Iværksætteren, hvor du får eksklusiv indsigt i spændende danske startups og deres innovative forretninger, invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag

 

Når opretter dig som gratis medlem af Dansk Iværksætter Forening, giver du samtykke til:

  1. At vi opbevarer dine oplysninger på en sikker database.
  2. At vi må sende dig et ugentligt nyhedsbrev, som du altid kan afmelde igen.