Der findes mange måder hvorpå du kan markedsføre dig på Internettet. Det er ikke alle, der er lige effektive. Der er særligt én form for markedsføring, der skaber vækst hos danske webshops; affiliate markedsføring.

Det er en form for markedsføring, der er effektiv til en lav pris. Derfor kan det bruges af både mindre webshops som Dinsmag.dk og en større webshop som Wupti.com. Driver du selv en webshop, så er affiliate markedsføring noget, der er værd at overveje.

Der findes mange måder hvorpå du kan igangsætte affiliate markedsføring. Den nemmeste løsning er dog, at tage kontakt til et affiliate netværk, som kan hjælpe dig i gang med at markedsføre din webshop på denne måde.

Betal ikke før, du har fået et salg
Det bedste aspekt ved affiliate markedsføring er, at du ikke skal betale, før du har fået et salg. Det hele er baseret på, at du betaler en provision pr. salg, der skabes via én af dine publishers. Derfor er det også en form for markedsføring, du ganske enkelt ikke kan tabe penge på.

Som følge af dette, så er der også mange danske webshops, der har forsøgt at give sig i kast med dette. En stor del af dem får også stor succes med at markedsføre sig via affiliate markedsføring.

Hvis det er noget, du overvejer at benytte dig af til din egen webshop, så er det vigtigt, at du vælger et professionelt affiliate netværk, da det er dem, der skal sørge for, at der reelt set vil være publishers, der tilmelder sig dit program, som efterfølgende skal skabe salg.

Det vigtige er dog, at du som nystartet ikke skal frygte for en lav ROI. Du skal ikke betale noget, før du reelt set har fået et salg. Du kan derfor ikke tabe nogle penge på affiliate markedsføring.

Affiliate markedsføring bliver gradvis større i Danmark
Der skal ikke være nogen tvivl om, at affiliate markedsføring i sig selv er blevet større i Danmark. Det er nemlig ikke kun de danske webshops, der er begyndt at få øjnene op for denne form for markedsføring. Der er også flere og flere publishers, der tilmelder sig de mange affiliate netværk.

Hvis det er noget, du har planer om, at give dig i kast med som webshopejer, så er det kun en klar fordel, at der også er mange, der opretter sig som publishers. Det medfører, at der er flere potentielle personer, der kan markedsføre de produkt eller ydelser, som du sælger.

Skal du f.eks. betale for flere annoncer på AdWords, så kræver det, at du bruger flere penge. Du skal ikke direkte betale for, at der er flere publishers, der begynder at arbejde med at markedsføre dine produkter – i hvert fald ikke før, de begynder at skabe salg til dig.

Den bedste måde at illustrere dette på er, at du bedst kan betragte dine publishers som en hær af sælgere, der arbejder på provision. For mange virksomheder lyder dette som en drøm – driver du en webshop, så er det muligt.