Da Kaare Danielsen i 1996 skabte Jobindex kæmpede han som digital spiller mod dominerende jobannoncer i aviserne, der sad hårdt på jobsøgningstronen. I hvert fald i Danmark. Han blev inspireret af USA’s aviser, der lavede digitale jobannoncer på deres hjemmesider, men han ville gøre det endnu bedre. Herfra begyndte Jobindex’s eventyr.

Af Cecilie Fuhlendorff

”Vi kommer jo nok ikke til at erstatte avisernes jobannoncer.” Sådan lød ordene fra skaberen af Jobindex, Kaare Danielsen, i 1996, da han blev interviewet om sin lille nye virksomhed. Det skulle dog vise sig at blive en ret ukorrekt forudsigelse. Historien om en nu 22-årig virksomhed, der er bygget på en hjemmeside, før hjemmesider rigtig var udbredte, starter med store drømme. Kaare Danielsen boede dengang i USA, hvor han arbejdede for Inference i Los Angeles. På den anden side af atlanten var de en smule foran i forhold til jobsøge-teknologien. Kaare Danielsen lagde mærke til, …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri.

Du får Danmarks førende startup-medie, Iværksætteren, hvor du får eksklusiv indsigt i spændende danske startups og deres innovative forretninger, invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag

 

Når opretter dig som gratis medlem af Dansk Iværksætter Forening, giver du samtykke til:

  1. At vi opbevarer dine oplysninger på en sikker database.
  2. At vi må sende dig et ugentligt nyhedsbrev, som du altid kan afmelde igen.