Ofte har man gjort sig fortjent til det, og udnævnes derfor til salgschef. Fordi man har gjort det bedre som sælger end sine salgskollegaer i huset. Eller fordi man formår at løfte sit salgsteam til nye højder og dermed opnår virksomhedens salgsbudgetter.

Men er det virkelig nok til at være en dygtig salgschef?

”Svaret er et rungende nej”, udtaler Jannich Rindom, MasterClass i Salg & Markedsføring med mere end 14 års erfaring indenfor salgsledelse.

Den gode salgschef skal sikre at budgetterne nås i et vist omfang og at teamet performer hver gang efter bedste evne. Men salget starter et helt andet sted, nemlig hos dig selv. Hvad kan du gøre for at udvikle dig selv som salgschef?

Det tog mig rigtig mange år at lære, at det ”aldrig” er sælgerens skyld. Det er jo i grove træk mig selv der udvælger mit team, så derfor kan jeg ikke bebrejde mine sælgere. Den gode salgschef kigger indad, og bør reflektere over hvor god han/hun kan blive …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri.

Du får Danmarks førende startup-medie, Iværksætteren, hvor du får eksklusiv indsigt i spændende danske startups og deres innovative forretninger, invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag

 

Når opretter dig som gratis medlem af Dansk Iværksætter Forening, giver du samtykke til:

  1. At vi opbevarer dine oplysninger på en sikker database.
  2. At vi må sende dig et ugentligt nyhedsbrev, som du altid kan afmelde igen.