Danmarks nyeste golfmedie styres af nordjyske hænder. Nyhedssiden Wedge har nemlig hjemme i Aalborg, hvor journalist og iværksætter Kasper Ørkild står bag linjerne. Siden er for alvor blevet til i januar og har allerede over 100 daglige brugere efter en kort opstart.

Det unikke ved Wedge er, at det fokuserer på golfudstyr mere end professionelle spillere og turneringssejre. Dermed sigter siden altså efter det nørdede golfsegment, som lægger penge i golfudstyr. Der er nemlig flere danskere med interesse i eget golfspil end de store stjerners.

– Vi har det seneste halve år set flere golfmedier lukke ned i Danmark. Så det er et hårdt marked uden de store penge i det. Men jeg håber, at det specifikke fokus på udstyrsdelen kan vække interesse hos de danske golfspillere, fortæller Kasper Ørkild.

Det er heller ikke nogen forventning, at Wedge skal blive en levevej. Interessen for golf er nemlig udgangspunktet for iværksætteren, der selv har spillet golf på eliteplan gennem 10 år.

– Sådan en side fungerer kun, hvis det er et interesseområde, der arbejdes med. Det skal være en passion, og golf er én af de få ting, jeg for alvor interesserer mig for. Det håber jeg, at læserne kan fornemme mellem linjerne, slutter Kasper Ørkild.

Til dagligt arbejder Kasper Ørkild med sin egen virksomhed, Ordkild, hvor han laver PR, journalistik og content marketing. Han er tidligere ansat ved NORDJYSKE Medier og har en professionsbachelor i journalistik fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

– Jeg har en del erfaring fra diverse danske medier og skriver fortsat for flere blade og sider på freelance-basis. Så er idéen, at Wedge skal fylde tidslommerne mellem de bestilte opgaver ud. Med tiden ville det være sjovt kun at fokusere på Wedge, men det sker vel næppe, slutter han.

Begrebet ‘wedge’ er et golfudtryk og dækker over et jern med meget loft, som bruges på korte afstande.