‘Personalization’ er et af de vigtigste konkurrenceparametre i 2018.

Persontilpasset indhold er ikke nyt. Det har eksisteret i flere år.

Du har måske oplevet, hvordan virksomheder målretter annoncer mod specifikke målgrupper? Eller mod en bestemt brugsadfærd?

Det kan også være, at du har fået forslag til nye køb baseret på din tidligere købshistorik?

Måske du også har set, hvordan sociale medier har fjernet deres kronologiske tidslinjer og erstattet dem med personlige feeds til den enkelte bruger?

Eksemplerne er mange.

Og i løbet af det seneste år er personalization kun blevet endnu mere udbredt.

Det betyder også, at forbrugerne har vænnet sig til at få persontilpassede oplevelser – hver eneste gang.

For virksomheder handler det altså om at kunne tilbyde personlige og individuelle oplevelser for den enkelte forbruger, så han/hun føler, at der er tale om 1:1 kommunikation.

Fokus skal rettes væk fra ‘one-size-fits-all’-tankegangen. Der skal i stedet fokuseres på at kommunikere direkte til de enkelte forbrugere.

Du kan finde konkrete eksempler på persontilpasset markedsføring i dette indlæg: https://www.kursusfabrikken.dk/personlig-maelrettet-markedsfoering/