Regnskabssæsonen er en erhvervsjournalistisk højtid, hvor medierne svælger i store tal, og disse tal må aldrig tale for dem selv. Grebet rigtigt an, kan årsrapporten være et effektivt værktøj, når der skal kommunikeres til virksomhedens nøgleinteressenter. Grebet forkert an, kan årsrapporten gøre så meget skade, at man bruger det næste år på at rydde op og forklare sig over for partnere, medarbejdere og kunder – indtil næste årsregnskab, hvor konsekvenserne bliver åbenbare for alle og enhver.

Hovedparten af de danske virksomheder lader regnskabsåret følge kalenderåret, og det betyder, at februar, marts og april er højsæson for offentliggørelse af regnskaber. Uanset om bundlinjen er kulsort, blodrød eller et sted midt imellem, så er årsrapporten på godt og ondt den vigtigste begivenhed på året. Det er her, at ledelsen gør præstationen op over for omverdenen, og det er her, at omverdenen vurderer virksomhedens styrker og svagheder.

Når man skal …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri.

Du får Danmarks førende startup-medie, Iværksætteren, hvor du får eksklusiv indsigt i spændende danske startups og deres innovative forretninger, invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag

 

Når opretter dig som gratis medlem af Dansk Iværksætter Forening, giver du samtykke til:

  1. At vi opbevarer dine oplysninger på en sikker database.
  2. At vi må sende dig et ugentligt nyhedsbrev, som du altid kan afmelde igen.