Skal du i gang med det opsøgende salg – her er de klassiske fejl mange begår.

Det lyder lidt paradoksalt men mange begår de klassiske fejl f.eks. at de glemmer kundens behov, når de ringer for at præsentere dem selv eller deres ydelse.
De gør det ikke i en ond tro, men ihærdigheden for at præsenterer den løsning eller ydelser overskygger kundens behov udtaler Jannich Rindom ekspert i telemarketing.

En anden klassisk fejl som mange opsøgende sælgere eller mødebooker også begår
De ikke stiller nok spørgsmål som gør at de viser en oprigtig interesse for kundens behov. Derimod har de travlt med at afdække deres egne løsninger og egne behov.
I stedet burde de fokusere på hvor værdiskabelsen for kunden og hvor kunden kan drage nytte af den ydelse eller produkt som de tilbyder.
Jannich Rindom udtaler at han selv ved flere lejligheder gør meget ud af at fokusere på kundens interesser mere end sin egne, salg handler om relationer, troværdighed og dernæst kommer produktet eller ydelsen.
Værdi, værdi og atter værdi fokuser på kunden og kundens værdikæde på den måde har du kunden i centrum under hele salgsprocessen.

En anden problemstilling som ofte gør at kunderne falder fra eller overvejer at skifte, er manglede kommunikation.
Alle ønsker at de bliver taget seriøst og at de bliver respekteret for deres forretningsgang.
Den bedste måde man som opsøgende telemarketingsmedarbejder, sælger m.m. kan imødekomme dette på er at man overholder de aftaler man laver og yder den ekstra indsats for at involvere kunden i det arbejde man gør for kunden eller på vegne af kunden.

Telemarketing er også for dig som gerne selv vil i dialog med nye kunder
Når du skal i gang i med det opsøgende salg er det vigtigt man ikke begår den klassiske fejl at lyde som en sælger Helge på brede fælge. Gør i stedet samtalen nærværende, din egen og vigtigst af alt, vær tilstede i nuet udtaler Jannich Rindom ekspert i telemarketing og mødebooking.
Alle ønsker at fortælle omverden om de mange fordele der er ved bruge deres virksomhed og hvor de kompetencer de stærkeste i er. Men det er de færrest der gør det modsatte, en fordel er at man allerede tidligt i et forløb gør kunden opmærksom på man ikke er verdens mester til det hele, men derimod at man er specialist indenfor et bestemt område.

I virksomhederne Phoner2support ApS og Rindom & Co. Consulting ApS har de specialiseret i det opsøgende salg.
Du kan læse mere om dem på

Velkommen til telemarketingscoach.dk

Om Rindom & Co Consulting ApS

Er du nysgerrig på kundernes udtaler kan de læses her:
https://dk.trustpilot.com/review/phoner2support.dk