Hype.News er et nyt dansk udviklet nyheds-community, hvor virksomheder gratis kan oprette deres eget online nyhedsrum, og hvor journalister og andre interesserede kan surfe rundt i nyheder, der er interessante for lige netop dem. Hype.News rulles ud internationalt.

Kernen i Hype.News (www.hype.news) er at man som virksomhed, organisation eller forening kan oprette sit eget nyhedsrum – vel at mærke helt gratis. Når der sker noget nyt, lægger man så nyheden ud på Hype.News, hvor andre så kan finde og læse den. Det tager fem minutter at oprette en profil, og det tager to minutter at uploade en nyhed. Hype.News er således et perfekt supplement til den opsøgende kommunikationsindsats over for medier og journalister, bloggere og influencers. Christoffer Chrintz, der er projektansvarlig for Hype.News, fortæller:

”Med Hype.News er det blevet tilgængeligt for alle at publicere nyhedshistorier lige så nemt, som man er vant til fra de sociale medier, samtidig med at man slipper for at vedligeholde en nyhedssektion på sit eget website. At det er så let at bruge og samtidig er gratis at dele pressemeddelelser og andre historier med omverdenen bliver mødt med stor interesse, og det er vi selvfølgelig super glade for.”

Hype.News er en krydsning mellem en nyhedssektion på et virksomheds-website og et socialt medie. Hvor posts på medier som LinkedIn, Facebook og Twitter er korte og flygtige, da de hurtigt fortrænges af nyt content, kan brugerne på Hype.News selv bestemme, hvordan indholdet i deres ’Newsroom’ skal prioriteres og præsenteres. Samtidig er der en community-effekt, der forstærkes ved at tjenesten også lanceres internationalt. Hype.News findes allerede på seks forskellige sprog.

”Da vi i udviklingsfasen præsenterede Hype.News for professionelle kommunikationsfolk, virksomheder og organisationer, fornemmede vi hurtigt, at det her er noget man har savnet – som regel uden rigtigt at vide det. Ud fra den tilslutning, som vi allerede har fået, kan vi også se, at tjenesten appellerer meget bredt på tværs af brancher,” siger Christoffer Chrintz.

Cleantech, finans, industri, IT, mode, rejser, marketing, musik og sport er blandt de brancher, der allerede er repræsenteret på Hype.News.

Fem fordele ved Hype.News
1. Det er let og hurtigt at få nyheder ud over rampen
2. Journalister, bloggere og andre influencers kan søge og finde nyhederne
3. Det er et fællesskab
4. Det er SEO
5. Det forbedres og opdateres automatisk