Den online vaske- og renseservice Washa har siden 2014 arbejdet på at gøre tøjvask nemmere for danskerne, og samarbejdet med den britiske vaskeri-gigant Berendsen har i de seneste år skubbet kraftigt til den drøm. Det har været et samarbejde, der har budt på mere end bare økonomisk hjælp – det er grunden til, at Washa er, hvor de er i dag, mener en af stifterne og CEO i virksomheden, Karim Ben M’Barek. For de fleste er tøjvask blot en hverdagspligt, der skal overstås i en travl uge, men siden 2014 har de tre stiftere bag Washa, Karim Ben M’Barek, Jannick Christensen og Max Børglum Stripp, kæmpet for at tage pligten i deres hænder og gøre det til en forretning. Og det er gået rimelig godt. Med et samarbejde og to investeringer fra vaske-giganten Berendsen kan Washa roligt kalde sig succesfuld, men det var heller ikke sket uden Berendsens hjælp, mener de selv. “Berendsen investerede i sin tid, fordi de så tre unge gutter, der kunne ende med at bygge noget stort, og det ville de gerne være med i. Uden alt det, Berendsen har gjort for os, var vi aldrig kommet hertil, hvor vi er i dag,” siger Karim Ben M’Barek. Med en omsætning på ca. 1,2 mio. kr. om måneden har Washa i dag knap 40 medarbejdere, hvoraf 14 er kontoransatte, og resten er fuldtids- og deltidschauffører. Konceptet er, at man bestiller tøjvask over Washa-appen, og derefter får man hentet, vasket og leveret tøjet inden for 48 timer. Især Storkøbenhavn har nydt godt af Washas service, men et samarbejde med GLS har også gjort det muligt for resten af landet at få hentet, ordnet og leveret vasketøjet. Siden 2014 har Washa fået ca. 56.000 brugere i Danmark og har vasket over 150 tons tøj. Innovation og know how Da


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind