Det tager ti år at udvikle et klassisk medicinsk produkt og blot 100 dage at afklare, om et digitalt ditto er bæredygtigt. Sådan er grundvilkårene og filosofien i den over hundrede år gamle fondsejede medicinalvirksomhed LEO Pharma i Ballerup, der er specialiseret i behandling af hudsygdomme som psoriasis og akne. Umiddelbart lyder det som modsætninger, der er svære at rumme i samme forretning. Men det er det ikke, selvom det kræver lidt. Og opgaven med at få det optimale ud af de modsætningsfyldte forventninger er lagt i hænderne på Kristian Hart-Hansen, administrerende direktør for LEO Innovation Lab i hjertet af København.

Ledelsen i LEO Pharma valgte at lytte til innovationseksperternes råd om, at en af de bedste måder at skabe grobund for digital kreativitet er at lægge organisationen lidt væk fra forretningen og satse med et mindre, men mere fleksibelt set-up for at skabe de bedste vækstbetingelser …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri. Få også digitale nyheder om innovation, opstart og vækst fra medlemsmagasinet Iværksætteren, samt invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag 

Læs mere