For nogle kunne den danske banking app Lunar Way måske ligne en almindelig bank, men dels må virksomheden
bag app’en ikke kalde sig en bank, og dels går man efter en helt anden målgruppe end de traditionelle banker.
Med en 100% mobilløsning i et design, der henleder tankerne på alt andet end de klassiske banker, har Lunar Way på
kort tid fået fat i de unge danskere – de såkaldte millennials på 18-35 år.

Den gennemsnitlige bruger af den nye banking app er 24 år gammel. I denne uge runder Lunar Way 12.000 brugere
af banking app’en. De unge bruger app’en til at betale med deres Lunar Way Visa-kort, skaffe sig et visuelt overblik
over kontobeholdningen, hente kredit på abonnement og spare op på en sjovere og såkaldt ’gamificeret’ måde,
der giver en helt anden user experience end de traditionelle netbanker og apps på markedet.

De fleste af de unge har Lunar Way ved siden af deres eksisterende bank, og de bruger app’en, fordi kundesupporten
hos Lunar Way består af mennesker på deres egen alder og foregår via Snapchat eller de platforme, de unge i forvejen
befinder sig på.

En undersøgelse af mere end 10.000 unge forbrugere, det såkaldte Millenial Disruption Index, viste for nyligt, at de
unges forhold til bankerne er iskoldt. 71% af alle unge svarer således, at de hellere vil til tandlægen, end de vil besøge
deres bankrådgiver. Og 73 procent foretrækker at overlade sine sparepenge til Amazon eller Google fremfor deres
egen bank.

Lunar Way blev etableret for 2 år siden af den danske serie-iværksætter Ken Villum Klausen. Han havde med succes
solgt sin gamle virksomhed Wallmob for et trecifret millionbeløb, og missionen med Lunar Way er ifølge
Ken Villum Klausen ”at lave om på alt det, en klassisk bank står for.”