Iværksætteren Jeppe Blas Kvorning har en baggrund som chef for ét af verdens mest kendte sportsmærker – Adidas. Nu opsiger han
imidlertid den attraktive og vellønnede stilling for i stedet at kaste sig ud i livet som selvstændig.
Udmeldingen kom i foråret 2017, men allerede nu kan Jeppe Blas Kvorning komme med ambitiøst nyt:
Han udvider til resten af Skandinavien og har sat sig for at øge danskernes levealder til 150 år..

For nogle lyder det måske som ren science-fiction, men ikke for Jeppe Blas Kvorning, der bl.a. peger på, at danskerne i gennemsnit
er blevet dobbelt så gamle siden 1800-tallet.

”Målet er ikke de 150 år i sig selv, men at sikre vi både bliver ældre og øger vores livskvalitet og sundhed samtidig. At stræbe efter
150 år udstikker en vision og et pejlemærke, som folk forstår og som er nem at kommunikere. At nå dertil kræver naturligvis benhårdt
arbejde og masser af viden og erfaring.”

Apropos viden og erfaring så viser nyere forskning, at der en meget direkte sammenhæng imellem bedre motion og et længere og bedre liv.

Peakouts første konkrete mål er at mobilisere nogle af de mange passive fitnessabonnenter, som findes herhjemme.
Ifølge Jeppe Blas Kvorning bruger omkring 40% af danskerne aldrig deres medlemskab af en fitnesskæde til noget. De er altså nærmere
sponsorer end medlemmer, ifølge ham.
Peakout gør derfor op med fitnessmodellen og tilbyder i stedet muligheden for, at man kan booke træning præcis, hvor og hvornår man
ønsker hos trænere og træningscentre, der har specialiseret sig i sundhed frem for blot at stille fitnessmaskiner til rådighed.

Dette er første skridt i rejsen imod en platform, der på sigt vil understøtte bedre træning, behandling, kostvejledning, diætister m.m.

”Vores fokus er bedre frem for mere. Den danske fremtidsforsker Anne Skare Nielsen har påvist, hvorledes vi i fremtiden vil skifte fra
mere til bedre indenfor nærmest alle aspekter af vores liv. Det gælder selvfølgelig også, når vi taler motion og sundhed.
I de seneste 10 år har det kun være mere. Flere centre. Flere maskiner osv. Men vi er ikke blevet sundere af den grund, fordi det ikke virker.
Der er ikke brug for flere fitnessabonnementer eller flere medlemmer i standardkæderne. Der er brug for bedre sundhed og bedre
løsninger på de problemer og behov, danskerne har.”