Vi bruger op til 33% af vores liv i sengen , men desværre er der mange af os som ikke får nok ud af alle de timer. Der er kommet meget fokus på søvnen, efterhånden som diverse undersøgelser har påvist, hvor store konsekvenser det egentlig kan have, ikke at få nok søvn. De fleste søvneksperter angiver, at 10-15 procent af befolkningen lider af alvorlige og langvarige søvnproblemer. Her får du 9 gode råd mod søvnproblemer: 1. Sørg for at få brugt din krop i løbet af dagen, så du bliver fysisk træt(Dog ikke tæt på din sengetid). 2. Sænk temperaturen i dit soveværelse 3. Drik ikke noget med koffein om aftenen og spis ikke chokolade 4. Sørg for at du ikke spiser tæt på din sengetid, men du skal heller ikke være sulten. 5. Slap af inden sengetid, brug ikke dit hoved for meget, hverken til arbejde eller noget andet. 6. Brug kun sengen til sex og søvn. 7. Kan du ikke falde i søvn, så stå op igen. Lav noget andet i lidt tid, der er afslappende, og prøv så igen. 8. Få en fast døgnrytme. Gå i seng ca. samme tid hver dag og stå op ca. samme tid hver dag. 9. Spring middagsluren over. Det kan være en god ide, at du prøver at finde årsagen til dine søvnproblemer. Her er nogle af de mest hyppige årsager: 1. Spændinger i kroppen 2. Har mistet en der stod dig nær eller andre årsager til sorg 3. Problemer i dagligdagen 4. Stress 5. Angst 6. Depression 7. Sygdomme 8. Skiftende arbejdstider 9. Jetlag Kan du nikke genkendende til en eller flere af disse, så skal du prøve at arbejde med det. Hvis du f.eks føler dig stresset, så find ud af hvorfor du er stresset, hvad gør dig stresset


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind