Jeg har startet en virksomhed, Roccamore, og været så heldig at blive interviewet en del gange om mit iværksætteri. Her bliver jeg ofte spurgt om, hvordan jeg fik idéen til mine behagelige høje hæle, men sjældent er jeg blevet spurgt om, hvordan jeg har fået Roccamore op at stå – hvordan jeg egentlig har realiseret min idé og opbygget en virksomhed. Jeg spurgte engang en journalist, om ikke vi skulle tale lidt om det med at eksekvere, om hvorfor det var så svært, og hvorfor mange aldrig rigtig kom dertil, men det afviste hun. Hun ville hellere bruge taletiden på det unikke og ikke det trivielle, som hun sagde. Men hvad er egentlig unikt ved en idé? Det er jo bare noget, nogen har tænkt. En tanke, der er blevet formuleret helt klart. Det gør den jo ikke nødvendigvis genial. Heller ikke i Beta version. Tænker man lidt over, hvem der er de mest succesfulde startups i dag, så er det jo pudsigt, at rigtig mange af dem egentlig bare er bedre versioner af allerede eksisterende produkter eller services. Dropbox, AirBnB, GoMore, Endomondo, AirHelp, Etsy, WhatsApp og Cloakroom, for bare at nævne et par stykker, byggede alle deres virksomheder på


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt