Vestmark var for ikke mere end et par år siden en helt anden forretning end den er i dag. Der blev primært fokuseret på billige havemøbler, men af en god kvalitet.

Det at sælge havemøbler til en billig pris, og derfor også af en billigere kvalitet, er ikke i sig selv en dårlig idé. Problemet som opstod var dog, at konkurrencen var stor. Der er helt abnormt mange forhandlere i branchen, med lige akkurat den samme målsætning. Dette er eksempelvis Bilka, som presser priserne helt i bund, hvilket gør det svært at leve af.

Der valgtes derfor i forretningen at tage en 180 graders vending:
De luksuriøse produkter blev købt hjem og salg i den høje ende blev foretaget. Dette gør det en hel del mere besværligt at sælge igennem webshopdelen af forretningen, men gør det til gengæld muligt at lave langt flere salg igennem den fysiske butik.

Resultatet er gode kunderelationer, store salg og en ny forretningsmodel, der har langt …

Opret et gratis medlemskab for at læse videre ✅

Med et gratis medlemskab bliver du en del af Danmarks største iværksætterfællesskab og støtter aktivt op om dansk iværksætteri.

Du får Danmarks førende startup-medie, Iværksætteren, hvor du får eksklusiv indsigt i spændende danske startups og deres innovative forretninger, invitationer til spændende iværksætterevents og meget mere.

Bliv en del af fællesskabet i dag

 

Når opretter dig som gratis medlem af Dansk Iværksætter Forening, giver du samtykke til:

  1. At vi opbevarer dine oplysninger på en sikker database.
  2. At vi må sende dig et ugentligt nyhedsbrev, som du altid kan afmelde igen.