Vestmark var for ikke mere end et par år siden en helt anden forretning end den er i dag. Der blev primært fokuseret på billige havemøbler, men af en god kvalitet.

Det at sælge havemøbler til en billig pris, og derfor også af en billigere kvalitet, er ikke i sig selv en dårlig idé. Problemet som opstod var dog, at konkurrencen var stor. Der er helt abnormt mange forhandlere i branchen, med lige akkurat den samme målsætning. Dette er eksempelvis Bilka, som presser priserne helt i bund, hvilket gør det svært at leve af.

Der valgtes derfor i forretningen at tage en 180 graders vending:
De luksuriøse produkter blev købt hjem og salg i den høje ende blev foretaget. Dette gør det en hel del mere besværligt at sælge igennem webshopdelen af forretningen, men gør det til gengæld muligt at lave langt flere salg igennem den fysiske butik.

Resultatet er gode kunderelationer, store salg og en ny forretningsmodel, der har langt nemmere ved at adskille sig fra mængden.
En lille ændring i forretningsmodellen, der har vendt hele molevitten rundt.

Mit råd er derfor: Overvej, hvad du gør nu, og lav de nødvendige ændringer, hvor store eller små de så måtte virke, i den givne situation. Det gavner dig i sidste ende!