Mit navn er Jesper Damtoft og jeg driver Citona, et erfarent Adwords og SEO bureau i Århus, der hjælper alt fra nystartede firmaer til store brands med synlighed og vækst i Google. Er du iværksætter og går du med drømmen om at tilbyde ydelser på nettet eller måske starte en webshop? I så fald kommer du ikke uden om begrebet søgemaskineoptimering. Du får her 4 råd og tips til, hvordan du kan bruge SEO optimering til at fremme dit websites synlighed i Google. Start med en søgeordsanalyse Identificer hvilke søgeord dine brugere anvender i søgemaskinerne og ikke mindst intentionen bag disse søgeforespørgsler. Vi bruger søgemaskinerne til at finde svar og din opgave er derfor, at besvare de spørgsmål der har relevans. Der findes i dag flere søgeordsværktøjer så som Google Søgeordsplanlægning, der kan hjælpe dig med, at identificere de søgeord, som du skal fokusere på i din videre søgeordsoptimering. Skriv indhold som dine brugere vil dele Når du ved hvilke søgeord du vil være synlig på, skal du i gang med at skrive og her skal du ikke blot skrive godt indhold. Skriv fantastisk indhold! Indhold kan være med til at etablere dig som en autoritet i din niche. Samtidig vil kunderne se at du er ekspert inden for din niche, så de ved at du kan levere varen! Udgiv kontinuerligt friskt og originalt indhold som dine brugere vil dele og giv dem en grund til at engagere sig med dit brand. Dette opbygger din troværdighed. Optimer dine sider til Google Selvom det er essentielt at skrive til dine brugere, så må du ikke glemme, også at optimere dit indhold til søgemaskiner! I din søgeordsanalyse fandt du ud af, hvilke søgeord og emner der havde interesse for din målgruppe. Skriver du f.eks. om ”rådgivning” så brug gerne det primære søgeord


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind