Det er altid nemmere at konvertere din kunde anden gang.

Første gang skal kunden etablere et tillidsforhold til dig. Et tillidsforhold, der betyder, at kunden er tryg ved at bruge sit kreditkort i din butik, overlade dig sin bil til reparation eller lade dig klippe håret.

Når du én gang har vist dit værd bliver det nemmere at konvertere igen.

At konvertere dine kunder igen online kan især gøres på to måder:

Facebook-remarketing

For nyligt indhentede jeg tilbud på en billigere bilforsikring med FindForsikring.

Umiddelbart herefter fik jeg vist annoncer fra FF, hvor jeg også kunne indhente tilbud på andre forsikringer.

FF ved, jeg har et behov for forsikringer (for de er lovpligtige) og har allerede konverteret mig en gang. Så er det nemt at få mig til at konvertere igen og blive til endnu et lead.

Samme gør sig gældende for LinusPro, hvor du kan købe kosttilskud. LinusPro viser annoncer på Facebook til alle tidligere kunder et par måneder efter deres køb, hvor de bør have spist al proteinpulver, kreatin, proteinbarer eller hvad de ellers har købt. Ved at vise annoncer når behovet er ved at opstå igen, kommer LinusPro på forkant med konkurrenter og ender med at få kunden.

Nyhedsbreve

Den anden og oplagte løsning er nyhedsbreve.

Du kan enten skrive til dem fra gang til gang – eller du kan sørge for at automatisere dem. Det betyder i ovenstående tilfælde fx, at en bruger, der har indhentet tilbud på én disciplin, får et par mails til resten.

Eller at LinusPro kommer et behov i forkøbet og opfylder det ved en skarp pris på proteinpulveret, når det er ved at være tid.

Hvordan kan du konvertere dine kunder en ekstra gang?