Det er nemmere at konvertere en kunde anden gang end første gang. Ved første konvertering skal du betale penge i Google AdWords, Facebook eller lave en større investering i søgemaskineoptimering. For anden konvertering kan du i stedet sende en mail til kunden, der kender dig i forvejen – eller måske lægge kunden ind i et custom audience på Facebook og ramme alene tidligere kunder til nogle håndører per konvertering. Det kan du også automatisere. Et godt eksempel på dette er hvordan elektronikshoppen Evermart.dk gør. Christian Sodemann bag shoppen har gjort udsendelse af gavekort helt automatisk efter køb. Hvis du køber for 100 kroner på shoppen får du efter 15 dage tilsendt et gavekort på 10 % af det beløb – det vil sige 10 kroner. Hvis du køber for 277 kroner får du efter 15 dage et gavekort på 27 kroner. Sådan fortsætter den bare op. Nogle ordrer er større end andre – fx koster et gamerkeyboard nemt 1.000 kroner. Kunden får så her et gavekort på 100 kroner efter 15 dage. Med 100 kroner i gavekort er der en forholdsvis høj konvertering på at få kunden til at handle igen. Prisen for at få en kunde ind med almindelig markedsføring


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt