Der er ikke noget værre, end at opleve manglende betaling som lille virksomhed. Ikke alene fordi det er irriterende, men også fordi likviditetsproblemer er den mest hyppige dødsårsag blandt danske virksomheder. Ofte vil du møde undskyldningen ”Jeg havde ikke set din mail” – men er det løgn? Og hvad kan du gøre for at imødekomme den? Vi kigger her på, hvordan du kan være sikker på, om din faktura er blevet set eller ej. Sporing i dine mails Bruger du Gmail, kan du installere en gratis app i din mail, der hedder ”Sidekick for Gmail”. Det er en lille app, som virksomheden Hubspot, der også laver andre værktøjer til sociale medier, har udviklet. Med Sidekick får du indsat et lille stykke kode i alle dine mails. Så bliver der holdt automatisk øje med, hvor mange gange og på hvilke tidspunkter, dine mails bliver åbnet. Hvis din kunde så mener aldrig at have set mailen kan du præcist tidspunkt fortælle ham, at det har han skam. Udsendelse med program Hvis du udsender med Billy’s Billing eller Dinero holder de to smarte programmer øje med, om modtageren åbner din mail og eventuelt downloader din faktura. Har du al din økonomi i disse programmer i forvejen er dit problem således allerede løst her. Send med posten For 8 kroner i frimærker og konvolutter kan du sende din faktura med posten til modtageren også. Et fysisk brev bliver taget mere seriøst end en e-mail i dag. Du kan derfor snige dig foran i fakturakøen ved at sende et brev i stedet for at sende en e-mail som alle andre. Husk at sætte fakturaen att til den person, du har som kontaktperson eller direkte til bogholderiet i virksomheden. Alternativt kan du få sendt din faktura med posten her for 11 kroner inklusive håndtering og porto,


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind