En webshop kan være en god forretning – men afhængigt af hvilket produkt du sælger, kan der være flere ting, du skal være opmærksom på. Måske sælger du fødevarer, som skal ud af døren i en fart? Måske sælger din bikiner, der kun kan bruges om sommeren? Eller måske sælger du møbler, der kræver enormt meget dyr lagerplads? En måde for alle tre ovenstående webshops at tjene flere penge på, er ved at opsælge digitale produkter til deres eksisterende produkter. Digitale produkter virker året rundt og kræver ikke lagerplads – tricket er at skabe et digitalt produkt, som målgruppen faktisk kan bruge. Så har du mulighed for at sælge et produkt, der intet besvær kræver og som du har en forholdsvis god avance på. Lad os give dig et par eksempler på, hvordan det her sker i praksis: Køber du ind på Bodylab, Danmarks største producent og sælger af de fleste kosttilskud, kan du på shoppen vælge at købe en guide til muskelopbygning. Den bliver foreslået, hvis du køber kosttilskud, der hører sammen med muskelopbygning. Det er Bodylabs egen guide og således 29 kroner inkl. Moms i ren profit, når du køber. Og Bodylab har jo allerede målgruppen. Dét er smart. Et andet eksempel er Helsebixen, hvor du har mulighed for at købe bøger med opskrifter og om sund mad, når du alligevel er i gang med at købe naturlægemidler og chia frø: Igen et produkt, hvor avancen er enormt høj – og hvor Helsebixen i forvejen sidder med alle de kunder, der har en interesse i produktet. Overvej muligheden for din egen webshop – hvor har du mulighed for at give mere værdi til brugeren og løse flere problemer ved at opsælge et digitalt produkt? Du har brugt penge på at få kunden én gang, så den ekstra omsætning varmer!


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind