Indenfor den næste måned planlægger vi (www.enveo.co) at launche vores Chestnut smartwatch dock crowdfunding kampagne. Her er lidt tanker omkring vores tilgang til markedsføringen af dennes launch, hvor vi specielt har arbejdet med 2 elementer: Thunderclap Twitter   1. Thunderclap Thunderclap er en crowdspeaking platform, der hjælper med at blive hørt, ved at akkumulere og time sociale opslag på Facebook, Twitter og Tumblr. Tanken er at ved at blive massedelt på samme tid har budskabet større chance for at bryde igennem muren og hæve sig fra andet “støj” på de sociale netværk. Thunderclap er et simpelt værktøj at gå i krig med og det er let at udvikle sin kampagneside. Man starter med at udarbejde en beskrivelse af kampagnen som er overskuelig og inkluderer en slags call-to-action. Dernæst sætter man en dato for hvornår budskabet skal deles samt hvor mange personer som minimum skal signe up, før kampagnen bliver en realitet. Værktøjet virker spændende og giver mange interessante muligheder både før og under en kampagne. Hvis I er interesseret kan i se vores Thunderclap kampagne her: www.thunderclap.it/en/projects/24202-chestnut-dock-on-kickstarter 2. Twitter Det som vi konkret har gjort er at benytte followerwonk.com til at søge i Twitter biografier. På Followerwonk kan man lokalisere en specifik målgruppe ved at søge efter bestemte søgeord og dermed indfange mulige leads overfor ens crowdfunding kampagne. Da Chestnut er en docking station til smartwatches, nærmere betegnet til AppleWatch og PebbleTime valgte jeg at holde mine søgeord i Twitter biografierne omkring: Applewatch, pebbletime, smartwatch, Apple evangelist, Pebbler Det kan betale sig at sætte sig ind i sin målgruppes “lingo” og se om der eksisterer noget slang indenfor området. F.eks. indenfor vores målgruppe er Pebbler en inkarneret Pebble bruger. Efter de relevante Twitter-brugere er blevet spottet, så interagerer vi med dem ved enten at: • Favorisere nogle af deres tweets • Følge dem • Eller ved at sende en privat personlig besked. Det magiske ved en af disse interaktioner er således, at de oftest reagerer. Ved denne metode opnår man langsomt men sikkert en følgeskare som har specifik interesse i netop dit produkt. En interesse som forhåbentligt udmønter sig ved enten at støtte os når vi launcher vores crowdfunding kampagne eller deler vores budskaber.


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind