Mit navn er Casper Edens, og jeg er ejer af www.karat24.dk hvor jeg især benytter mig af Facebook til at kommunikere med mine kunder. I dette indlæg vil jeg lægge det som hedder Facebook-strategi på hylden, og i stedet for give dig 3 konkrete tips til hvordan du når du til så mange personer på Facebook som muligt. 1. Skab dig et brand på Facebook Det første du skal gøre, er at skabe dig et brand på Facebook, ment i den forstand, at du skal benytte Facebook på en måde, så dine følgere og de personer som interagere med din Facebook-side, ved hvad de kan forvente at finde når de kommer ind på din Facebook-side. Personligt har vi hos Karat24 valgt, at vi stort set aldrig poster opslag med tilbud og produkter, da vi har den opfattelse, at man ikke kommer på Facebook for at lede efter produkter/tilbud. Derimod laver vi i stedet opslag som vores brugere synes det er sjovt at interagere i – Det betyder, at en person som kender os på Facebook, giver sig bedre tid til at læse vores opslag, fordi vedkommende ved at de ikke bliver spammet med tilbud. 2. Smil og begejstring smitter! Som læser kan det som oftest være meget mere forfriskende at se et opslag som er skrevet med et smil, hvor der eksempelvis er skrevet smileys, sms-sprog og lykønskninger om en god weekend. Dette vil til hver en tid stjæle opmærksomheden fra den seriøse Online-Marketing-Manager, som dag på dag laver tilbud, og kun når ud til 1/10 af sin Facebook-sides følgere. Når vi hos Karat24 eksempelvis en sjælden gang laver et tilbud på Facebook, sørger vi for at det for det første er et rigtig godt tilbud, men vi viser også vores begejstring for tilbuddet med STORE BOGSTAVER og mange Emoji’s


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind