Langt de fleste iværksættere ærgrer sig over, at der kun er 24 timer på et døgn. Har man et arbejde, man elsker og brænder for, så flyver tiden afsted. I den forbindelse er det vigtigt at få det optimale ud af sine vågne timer. I artiklen kan du læse 5 gode tips, som kan hjælpe dig med at skabe en mere effektiv arbejdsdag.

  1. Lav en to do liste – HVER DAG

Det kan virke simpelt at lave en to do liste, men det er ikke desto mindre effektivt. Hver aften bør du sætte dig ned og skrive en liste over, hvilke ting du skal lave dagen efter. Når du vågner dagen efter, bør du tage udgangspunkt i den fastlagte to-do liste.

  1. Drop dine dårlige vaner

Alle mennesker har dårlige vaner, og det gælder også iværksættere. Hvis du skal igennem alle punkterne på din to-do liste går det ikke, at du tjekker de sociale medier hvert 10. minut eller ser et afsnit af din yndlingsserie flere gange om dagen.

  1. Vær realistisk omkring dine arbejdsopgaver

Som iværksætter kan det være fristende at sige ja til alle interesserede kunder. Somme tider kan det dog være en god idé at sige nej, hvis du ikke har den fornødne tid. Det er vigtigt at kende sine begrænsninger, så man ikke lover en deadline, som man ikke kan overholde.

  1. Hav hundrede procent styr på privatlivet

Hvis der er rod i privatlivet, så vil det ofte kunne påvirke arbejdslivet i en negativ retning. Derfor er det afgørende, at man har styr på sine private forhold, hvis man skal ønsker en mere effektiv arbejdsdag.

  1. Giv dig selv plads til at koble af

Sidst, men ikke mindst, er det vigtigt, at man giver sig selv plads til at koble af. Hvis man skal det optimale ud af sin arbejdsdag, er det vigtigt, at man møder op på arbejde med opladte batterier. Det er i den forbindelse afgørende, at man giver sig selv plads til at slappe af sammen med venner og familie, når man ikke arbejder.

Disse tips kommer fra Martin fra www.testguro.dk, som har stor succes med at følge disse tips i hans hverdag.