Hvis en bruger skal købe fra din webshop kræver det, at webshoppen er til at finde rundt i samtidigt med, at forbrugeren har tillid til dig.

Hver af de to ting får du her et godt tip til – så du kan maksimere antallet af kunder i forretningen og derved vækste.

Det ene tip er:

Kurven skal være meget tydelig

Når en kunde lægger en vare i kurven, skal indkøbskurven være meget tydelig. En typisk begynderfejl er at gemme indkøbskurven med et enkelt lille link et sted i menuen. Den bør være synlig over hele siden.

Et godt eksempel er, hvis du er inde at købe Epson printerpatroner hos Tonerland – her er indkøbskurven meget synlig i øvre højre hjørne både før og efter, du lægger noget i kurven.

Vælger du tilmed at lægge noget i kurven vises en lille animation,hvor varen føres fra sin plads på siden og op i indkøbskurven. På den måde er du ikke i tvivl om, hvor du skal trykke for at fortsætte og rent faktisk købe din vare.

Garanter hvad du alligevel vil overholde

Dette tip kommer fra Lasertryk.dk, der også har tilføjet en række artikler her på Crowdnews.dk. (Åbner link til de seks artikler).
Hvis du har noget, du alligevel har tænkt dig at overholde, kan du lige så godt garantere det.

Leverer du på 2 dage, så lav en 2-dages leveringsgaranti. Har du aldrig utilfredse kunder, så giv en tilfredshedsgaranti. Svarer din kundeservice hver dag, så giv garanti for svar inden for 24 timer.

Garantier som dette giver forbrugeren tryghed og øger derved chancen for, at du får lov til at sende dem varer, efter at de har lagt omsætning i lige netop din butik.