Er du træt af at pengene fosser ud af din Adwords konto uden resultater? – Gør noget ved det! Jeg hedder Christian Sodemann og jeg ejer Medieplaneten.dk hvor vi til dagligt sælger elektronik til privat og erhverv. Adwords er en genial marketingkanal, da du som shopejer eller e-handels ninja har 100% styr på dit flow af besøgende: Hvem ønsker du på din shop, hvor meget vil du betale, og hvor stor en eksponering ønsker du? Der er meget få kanaler på markedet der har samme fleksibilitet som adwords, og bliver du dygtig nok til det, er der massere af guld at hente. Nu er vores webshop på elektronik-markedet, hvilket er en af de største klicéer inden for e-handel. Alle ønsker at sælge opladere og covers til iPhone, og da Adwords fungerer som en auktion presser det naturligt prisen op. Vi har dog formået at skabe en rentabel adwords kampange ved brug af de mange værktøjer Google stiller til rådighed, og når vi kan skabe fornuftige resultater på et marked som forbruger elektronik – så kan du også! Brug negative søgeord – for guds skyld! Du har sikkert læst dette tip 100 gange, og alligevel ser jeg det gang på gang, når jeg rådgiver andre virksomheder omkring adwords, at det bliver overset. Google giver dig mulighed for helt selv at bestemme hvem du ønsker at vise dine annoncer – så brug muligheden! Du kan lave negative søgeord på kampagneniveau (f.eks. bør du fjerne ord som “gratis” og “billig” hvis du ikke tilbyder nogle af disse) og annoncegruppe niveau. Brug de negative søgeord på at sortere de ord fra der ikke konverte eller giver kunder, og gå grundigt til værks. I min tidligere stilling som e-handelsninja hos fjedre.dk trak jeg en søgeords rapport fra de sidste 3 måneder ud for hver enkelte annoncegruppe,


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind