For din webshop er det mange penge værd at kunne sende nyhedsbreve til såvel tidligere som kommende kunder.
En veloptimeret webshop kan sagtens hente en tredjedel af sin omsætning her – og det er en fantastisk knap at kunne trykke på, hvis der mangler lidt at lave til lagerpersonalet.
Det kræver bare, du har mange tilmeldt dit nyhedsbrev allerede.
Noget, de færreste kan prale af.

Sådan får du nemt 2 % til at konvertere

Et ofte benyttet “trick” er at installere Sleeknote eller lignende script til at lægge en nyhedsbrevs-bar nede i højre hjørne. Du kan se en her på Crowdnews, hvor du læser den her artikel lige nu.
Incover.dk konverteres cirka 2 % af de besøgende til modtagere af nyhedsbrevet på den her måde. Til gengæld lover Incover.dk en konkurrence, hvor der hver måned trækkes lod om et gavekort. Du behøver ikke at trække lod om et stort gavekort – småt har også ret.
En pop-up midt på siden for den besøgende virker også, men her risikerer du i højere grad at den besøgende forlader siden, end hvis du lader boksen “slide” ind fra højre.

Ved køb

Når en besøgende på din webshop køber skal der naturligvis være mulighed for her at tilmelde sig nyhedsbrevet. Vær her opmærksom på, at du for at opfylde markedsføringsloven skal have en aktiv accept for at sende nyhedsbreve til dine kunder. I praksis må du altså ikke have tjekket feltet af for din kunde, der så skal tjekke af for ikke at modtage nyhedsbrevet. I praksis er der dog ikke sket noget og en sag har aldrig været bragt op, hvor en webshop har tjekket feltet af helt automatisk.

Skal kunne melde fra

Du er ydermere forpligtet til at lade dem du sender nyhedsbrev afmelde sig nyhedsbrevet nemt og bekvemt. Standard i industrien er at lægge et link i bunden af dit nyhedsbrev, hvor brugeren med et enkelt klik afmelder sig. Hvis du bruger et almindeligt mailsystem til at håndtere dine emails, såsom Aweber eller Mailchimp, indsættes dette afmeldingslink helt af sig selv.