Netop det spørgsmål har Iværksætteren sat sig for at få besvaret, og derfor har vi taget en snak med Pernille Flensted-Jensen fra management-konsulentvirksomheden Humanostics, der lever af at sælge værktøjer, der skal lære virksomheder og medarbejdere at arbejde med hinandens styrker og svagheder. Det kan være en stor fordel netop at kende din medarbejder, når du som iværksætter skal finde eller fastholde den helt rette kollega til netop din virksomhed og unikke virksomhedskultur. Det er dyrt at hyre den forkerte medarbejder. Meget dyrt. Derfor er det vigtigt at sikre sig, at man udvælger sine nye medarbejdere ud fra de rigtige kriterier. Første skridt er at kende sig selv og vide, hvor ens egne mangler er. Vi har en tendens til at synes godt om folk, der minder om os selv, men sagen er, at vi som oftest har brug for medarbejdere, der ikke er som os selv! Der er almindelig enighed om, at der er elementer af vores person, der er stabile over tid. Det gælder personlighedstræk (som f.eks. udadvendthed) og kognitive evner (indlæringsevne). Det betyder, at der er ringe sandsynlighed for, at disse elementer ændrer sig væsentligt gennem livet. Sagt på en anden måde: Hvis man f.eks. er udadvendt


Opret et gratis medlemsskab herunder for at få fuld adgang til alle vores artikler, den nyeste digitale udgave af vores medlemsmagasin Iværksætteren, og støt samtidigt op om dansk iværksætteri.

Er du allerede gratis medlem, så login nedenfor.

Logge Ind

   
Ny Bruger Registrering
*Obligatorisk felt